هشدار سازمان‌های علمی آمریکا درباره گرمایش جهانی


هشدار سازمان‌های علمی آمریکا درباره گرمایش جهانی
31 سازمان برجسته دانش‌بنیان آمریکایی طی نامه‌ای سرگشاده به کنگره آمریکا اظهار کرده‌اند که گرمایش جهانی مسئله‌ای بسیار جدی است و باید برای آن کاری کرد.

این سازمان‌ها، که نماینده میلیون‌ها دانشمند هستند، روز گذشته این نامه را منتشر کردند و در آن اعلام کرده‌اند که شدت تغییرات آب‌وهوایی در حال افزایش است و طی دهه‌های آینده سرعت تغییرات بدتر و سریع‌تر خواهد شد. البته چنین اقدامی برای اولین‌بار نیست که صورت گرفته است. در سال 2009 نیز 18 گروه علمی نامه‌ای مشابه منتشر کرده بودند. اما راش هولت، مدیر عامل انجمن توسعه علم آمریکا اعلام کرده که مسئله آب‌وهوا حادتر شده و دانشمندان اکنون اطمینان بیشتری نسبت به آسیب‌های آن پیدا کرده‌اند.

در این نامه عنوان شده: «نشانه‌های روشنی وجود دارد که تغییرات آب‌وهوایی حال حاضر تاثیرات منفی گسترده‌ای بر جامعه، شامل اقتصاد جهانی، منابع طبیعی و سلامت بشر خواهد گذاشت». در این نامه در مورد تشدید آب‌وهوا، کمبود آب، موج گرما، آتش‌سوزی، افزایش سطح آب دریا و اختلال در اکوسیستم در آمریکا صحبت شده است.
  
بزرگ‌ترین انجمن‌های علمی دنیا شامل جامعه شیمی آمریکا و گروه‌هایی که نماینده سازمان‌های هواشناسی، متخصصان سلامت عمومی، زیست‌شناسان، دانشمندان حوزه زمین، اقیانوس‌شناس‌ها، جغرافی‌دانان، جانورشناسان و ریاضی‌دانان و ... هستند، پای این نامه را امضا کرده‌اند.

کاترین هایهو، متخصص آب‌وهوا معتقد است که این وضعیت شبیه حالتی است که دکتری به بیماری بگوید که سرطان داری و بیمار بگوید ندارم. در این وضعیت دکتر تصمیم بگیرد که همه متخصصان سرطان بیمارستان را جمع کند و همگی به بیمار بگویند که تو سرطان داری و بیمار باز همان جمله قبلی‌اش را تکرار کند.
 
منبع: abcnews